Мэта дзейнасці СППС - стварэнне ўмоў для сацыяльнай адаптацыі навучэнцаў і аптымізацыя адукацыйнага працэсу.
Асноўныя задачы СППС:
- забеспячэнне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі навучэнцаў;
- аказанне псіхалагічнай дапамогі навучэнцам.
Прынцыпы дзейнасці СППС:
- законнасць;
- павага і захаванне правоў, законных інтарэсаў і свабод удзельнікаў адукацыйнага працэсу;
- добраахвотнасць атрымання сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі;
- даступнасць атрымання сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі;
- канфідэнцыяльнасць;
- навуковая абгрунтаванасць;
- прафесіяналізм.
Функцыі СППС:
-садзейнічанне ў забеспячэнні абароны правоў і законных інтарэсаў навучэнцаў;- вывучэнне ўмоў жыцця і выхавання навучэнцаў у сям'і;
- выяўленне і ўлік навучэнцаў, якія маюць патрэбу ў сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі;
- інфармаванне адміністрацыі школы, зацікаўленых органаў аб парушэнні правоў і законных інтарэсаў навучэнцаў і асобах, якія яго дапусцілі;
- ажыццяўленне прафілактычнай работы па папярэджанні сацыяльнага сіроцтва, сямейнага няшчасця, гандлю людзьмі і насілля ў адносінах да навучэнцаў;
- удзел у фарміраванні ў навучэнцаў навыкаў здаровага ладу жыцця, бяспечных і адказных паводзін;
- вывучэнне індывідуальна-псіхалагічных асаблівасцей навучэнцаў, іншых удзельнікаў адукацыйнага працэсу, асаблівасцей развіцця калектываў навучэнцаў і педагагічных работнікаў;
- арганізацыя асобасна арыентаванай сацыяльна-педагагічнай, псіхалагічнай і прававой дапамогі навучэнцам, якія маюць праблемы ў зносінах, навучанні, развіцці, сацыялізацыі;
- удзел у распрацоўцы і рэалізацыі індывідуальных планаў абароны правоў і законных інтарэсаў дзяцей, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы;
- удзел у распрацоўцы і рэалізацыі планаў абароны правоў і законных інтарэсаў дзяцей, якія прызнаны маючымі патрэбу ў дзяржаўнай абароне;
- удзел у падрыхтоўцы навучэнцаў да самастойнага і сямейнага жыцця, выкананню сацыяльных роляў грамадзяніна, сем'яніна;
- павышэнне псіхалагічнай і прававой культуры ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу;
- удзел у аналізе адукацыйнай дзейнасці, якая ажыццяўляецца ўстановай адукацыі;
- удзел у арганізацыі сацыяльна значнай дзейнасці навучэнцаў, садзейнічанне ў развіцці дзіцячых і маладзёжных ініцыятыў, іх творчага патэнцыялу і самадзейнасці;
- вывучэнне і абагульненне вопыту работы па аказанні сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі;
- распрацоўка інфармацыйна-аналітычных матэрыялаў па пытаннях развіцця, выхавання, навучання і сацыялізацыі навучэнцаў, абароны і аховы дзяцінства.
Асноўныя напрамкі дзейнасці СППС:
- Рэалізацыя мерапрыемстваў па выкананні Дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь нумар 18 "Аб дадатковых мерах па дзяржаўнай абароне дзяцей у няўдалых сем'ях" ад 24.11.2006 г.
- Прафілактыка сямейнага няшчасця і сацыяльнага сіроцтва
- Прафілактыка злачынстваў і правапарушэнняў сярод непаўналетніх
- Праца з замяшчаюць сем'ямі
Напрамкі работы сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы:
- Прафілактычная праца
- Інфармацыйна-асветніцкая праца
- Кансультацыйная праца
- Дыягнастычная праца
- Карэкцыйна-развіваючая праца
- Праца па абароне правоў і законных інтарэсаў дзяцей
- Самаадукацыя